Emoce

17.02.2021

První únorové týdny jsme se s žáky věnovali emocím. Povídali jsme si o tom, co emoce jsou, jak se projevují, jak je barevně uchopit a ukázali jsme si mnoho uměleckých děl, která vyjadřují prožitky a pocity. Mezi ně patří také expresionistická díla, například tvorba Edwarda Muncha. Viděli jsme rovněž ukázku díla našeho současného českého malíře...

V minulých týdnech jsme si vyzkoušeli méně obvyklé techniky. Prvně jsme si hráli s hřebíkem či špendlíkem, a ukutili jsme si podomácku improvizované šídlo. Inspirovali jsme se nám známým Robotem a nahlédli jsme do tajů uvnitř stroje. Domácím šídlem jsme se pokoušeli vyrývat načrtnuté linie ozubených koleček a jiných součástek do čtvrtky, které jsme...

Ráda bych dala světu na odiv, jak úžasné práce zasíláte. Tímto bych chtěla oslovit a namotivovat ostatní, že nemusíte tvořit jen na daná zadání. Pokud máte vlastní nápady, které chcete realizovat, směle do toho. Moc ocením sdílení vaší osobní tvorby a jejího průběhu.

V prvním týdnu po Vánocích jsme se na skok vrátili k našemu celoročnímu tématu Přístav. Mladší žáci si vyzkoušeli kaligram, což je jakási básnička, která není psaná na řádky pod sebe, ale je uspořádána do určitého obrazce. Může se jednat o typografické uspořádání písmen, slov nebo i celých veršů. Nahlédněte níže do galerie a zjistěte, jaké psané...

Kdo z nás by neměl rád pohádky. O Vánocích je ten nejpříhodnější čas nějakou zhlédnout. Zeptala jsem se mých nejmladších žáků, kterou mají nejraději. Prohlédněte si, jakou ilustrovanou odpověď jsem obdržela.:-)

R-O-B-O-T

16.12.2020

kdo jste se ještě nepokusil o robota a máte chuť, určitě se pusťte do této výtvarné výzvy.:-)

Ještě pár týdnu a příprava kapra bude aktuální v nejedné české domácnosti. Ve fotogalerii se můžete podívat, jak vidí přípravu 1.-3.ročník. Nejprve se děti vydaly na průzkum do kuchyně, kde si prohlížely její celkové rozvržení a také vzhled spotřebičů a nádobí. Následně si představily různé situace - od ryby, která se chladí v ledničce přes umývání...

Potopa aneb inspirace bájnou Atlantidou, Chobotnice jako ničivá obluda nebo Námořníkova kouzelná dýmka jsou náměty, které byly zadány tak, aby se děti mohly ponořit do svého světa fantazie a projevit svou schopnost imaginace. Podívejte se do přiložené galerie, jak se děti s náměty odvážně a tvůrčím způsobem vypořádaly. :-)

V minulém týdnu si děti vyzkoušely poněkud jiný prostředek výtvarného vyjádření. Na okamžik opustily plošné vyjádření kresby či malby a odvážně se vrhly do tajů reliéfní a prostorové tvorby. Mladší žáci se dověděli, co je asambláž a jakým způsobem si ji mohou vytvořit i doma. Principy asambláže uplatnili při tvorbě vlastní navrhnuté loďky. Ti...

Mgr. Klára Podlahová, výtvarné oddělení ZUŠ Marie Podvalové 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky